החטא הקדמון נחשף – חיסול מדרכות העיר

גבירותיי ורבותיי, לא בכל יום מגיע לידינו ממצא היסטורי מהסוג שמסביר לא מעט מהכאבים האורבניים של תל-אביב. עיריית תל-אביב התירה בשנת 1991 למכוניות רבות לחנות על מדרכות העיר (ועוד ציינה "בתנאי שהדבר לא יפגע בבטיחות הולכי רגל" – כסת"ח של מתחילים ממש). מדובר בשלהי תקופת צ'יץ' ולא ברור איזה חומר הוא אכל לפני שאושרה השערורייה האורבנית הזו. עיריית תל-אביב הרהיבה לאמר ששינויים אלה "יתרמו לאיכות החיים בעיר". מאז הועמסו עוד ועוד מדרכות ברכבים כל שעות היום והלילה, ולאחר מכן קיבלנו על המדרכות גם את האופניים ואיתם בעיסקת חבילה את האופנועים והקורקינטים. בזכותו של רעי עתיר (וכאן לבלוג שלו) עבדכם גאה להציג בפניכם את המודעה הבאה מעיתוני אוגוסט 1991:

אפשור חנייה על מדרכות באוגוסט 1991

שני ראשי עירייה מאז צ'יץ' (מילוא וחולדאי) לא השכילו להתמודד עם גודל הצרה, למרות שחולדאי כבר בתחילת כהונתו 1999, התחייב שיוריד את המכוניות ממדרכות העיר ויחזיר אותן להולכי הרגל. עכשיו סופסוף מתחילים לשחרר את המדרכות מהאופניים, אבל נשארה עדיין הרבה עבודה כדי להבטיח מרחב ציבורי בטוח ורציף להולכי הרגל בתל-אביב, והולכי הרגל כוללים גם ילדים, קשישים ונכים. להם המצב הנוכחי עוד יותר קשה מזה של הולכי הרגל המבוגרים הרגילים. לסיום, סרטון אילוסטרציה על התרומה לבטיחות הולכי הרגל:

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, הולכי רגל, מוניציפאלי, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על החטא הקדמון נחשף – חיסול מדרכות העיר

  1. ארול אחד הגיב:

    השם הוא רעי עתיר 🙂

  2. לרמן הגיב:

    תודה על התיקון המהיר. תרגמתי מאנגלית.

  3. לירן הגיב:

    מעניין, רוב הנזק הוא תרבותי לטעמי.
    היום יש תחושה של כאוס על המדרכות איש הישר בעיניו יעשה והיא נגרמת
    כתוצאה ישירה להחלטה הפופוליסטית הזאת.

  4. רן הגיב:

    הסיבה לאישור החניה על המדרכה, עד כמה שזכור לי, היא מלחמת המפרץ שהיתה כמה חודשים לפני פירסום המודעה.
    בזמן המלחמה העיריה העלימה עין מחניות על המדרכה (מלחמה, אתם יודעים) ואחרי שראו כי טוב הפכו את הנוהל לרישמי.

  5. לרמן הגיב:

    אבל כולם נסעו לאילת במלחמת המפרץ. מורשת סדאם חיה ובועטת.

  6. ערן טרבלסי הגיב:

    "מדוע לא לעקור את שדרת העצים הוותיקים במקום לצמצם את מקומות החניה"

    ויש עוד פנינים.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1226125.html

  7. לרמן הגיב:

    ערן, אכן כן. היו שם גם כאלה שמצאו את הפתרון בדמות כריתת גינת סוטין כולה והפיכתה לחניון. חלק מהאנשים כבר לא נוהגים ברכב הפרטי, אלא הרכב הפרטי נוהג בם ומכתיב להם דרישות.
    בקרוב אכתוב על המפגש הלבבי שהתקיים שם.

  8. ערן טרבלסי הגיב:

    אהבתי את ההיפוך שעשית.
    מחכה לדיווח.

  9. יונתן משעל הגיב:

    הוידאו מדרכות פשוט מצויין

  10. פינגבאק: כיצד ניסינו להעביר את כולם לרכב פרטי (וכמעט הצלחנו) | עוד בלוג תל-אביבי

כתיבת תגובה